SUBAHANALLAH...

Tuesday, October 27, 2009

Sambungan "Kenali SAyer"



Seterusnya sejarah mula dicipta di Taman Che Wan ,Ipoh...x sangka dapt jugak sampai kat tempat sya dilahirkan..bangga betul..hehehe..masuk sek baru amat menakutkan...uhuk3 kawan xde, tpakse jadi seorg murid yang sgt pemalu dan amat pendiam...mulalah persekolahan selama 2 tahun di sek Panglima Bukit Gantang Wahab Ipoh, cikgu kat sini semua garang2,takut!!!..darjah 5 kene pindah pulak sbb nak beli rumah kat tempat lain...Fuhhh lega dapt lari dari cikgu yang garang..hehehehe...

Then, kami sekeluarga menetap sampai sekarang kat Kawasan Perumahan yang amat aman sentosa tapi pencemaran tetap ade...ahaks...BANDAR BARU PUTERA...haaa sedap x nama taman nie, kat sni byk Putera yang baru2 2 pasal la di namakan Bndr Baru Putera..hhehehe..ehhh,mitos je tu..jgn
terpedaya...sorry...

Opppss sek xhbs lagi,kmdn sya smbg darjh 5 dan 6 di sek... ala malu la nak sebutt...hehhehe..jgn kate pe2 ea.....Xmalu pon sbnrnye,bangga adala sbb smua org tahu nama sek ni..Sek Keb TANJUNG RAMBUTAN...haaa sedapkan nama sek ni...mesti semua kenal kan..insan yg terpilih je tau yg leh msk sek ni...


Selps selesai UPSR..kaki sya memanjangkan lgkh ke sebuah Sek Agama,Seronok sek ni...Kenangan yang paling Indah....namanye SEK RAJA PEREMPUAN TAAYAH.. semua perempuan kat sini, 2 pasl la best...bebas...tapi peraturan tetap ketat..fuhhh tapi mmg bes la duk situ...ukhwah kuat...tapi sye je yg xgunakan peluang 2 sebaiknye..biase la bile dah hilg dri pndgn baru la menyesal...sek kat sane dr form 1-3 je...

Haaa lepas je PMR, dh terlebih rajin, sye pergi ke Pusat Bahasa Arab NILAM PURI, kelantan belajar BA sebulan...hehehehe..tapi yang ajaibnye xtahu la knpe x terer2 lgi sampai la ni...terer bjln kat kota bahru je..seronk jln sorg, xde org kaco...
Kemudian menjelajah pulak kat sek men keb Bukit merchu Kuala Kangsar...mule2 duk umah tok, tapi tibe2 lak terlepas gak mask asrama...kat sini byk kengn yang sush btl nak telan sbb pahit sgt...tapi skrg dh payau dh...i do my SPM very WEll but it still not the best..huhuhu..xde rezeki lagi nak masuk univst...




Dan telah ditakdirkan sye memijak semula ke tempt permainan sye time kecik2 dulu, SMKA Sultan Azlan Shah Bota...then sambg la pengajian ke tgkatn 6 untuk melgkh setapak lagi sblm ke menara gading...

Pas STPM xthu nak buat pe, kene plak pakse rela mengajar kat Sek Agama RAkyt, sek ptg2 tu..pepepon best jugak,ade la gak pglmn megajar bdk drjh 4, ade yg nakal, ade gak yg pdiam sgt dan ade plak yg tlbh mulut..mcm2 nsib ustzh nurul ni penyabar, sabar2 pon patah gak pembaris..huhuhu...

Xsmpai 2 bln pon pastu sye melarikan diri ke Kursus B. Inggeris kat IUCTT, Bangi selama 3 bulan..free je xpyh byr yuran tp 2 pon sengket gak...mmg fasih btul la spekg b.i la ni sampai Muet pon xlepas lg..hehheheh...kuat berjalan n main je lbh..hehehe..kat sane mcm2 org jmpe..hitm putih kelabu..semua ade..mcm2 ade!..mcm2 budaya...

Selesai kursus,tup2 Alhmdllh dapat jugak masuk univsti...ade rzki xkemana kan..dari thn 2007 sehingga sekarang sya melanjutkan pegajian di Universiti Sains Islam Malaysia, Nilai (USIM)...Program Bahasa Arab Dan Komunikasi di Bawah Fakulti Pengajian Bahasa Utama (FPBU)...

Sekarang sedang memerah tenaga dan usaha untuk MENUJU PUNCAK!!!! Doakan untuk sye supaye bjya didunia dan AKHIRAT...Aminnnn

No comments:

Post a Comment

HaLWa MatA & TeLinGa

Loading...

Mari Berdoa Bersama2